لطفا به خودتان رحم کنید!

:. چند حرکت نرمشی برای رایانه کاران!

حتما مي دانيد! (اگر نمی دانید از آنهایی که می دانند٬ بپرسید) كه نشستن طولاني مدت پشت كامپيوتر باعث درد کمر٬ گردن٬ دست و مچ٬ چپ شدن چشم و .... می شود! (از کجا آمده اند اين همه نعمت!)
برای جلوگيري از مزمن شدن اين دردها لازمست تا پس از هر یک ساعت کار٬ يا هروقت که احساس درد کرديد٬ نرمش های زير را انجام دهيد و در محیط کار یا منزلتان قدم بزنید. (بهتر است در این مدت به هیچ موضوعی فکر نکنید.)
همچنين برای جلوگيری از آسيب رسيدن به چشم های نازنينتان از خيره شدن در مونيتور بپرهيزيد و پلک زدن را فراموش نکنيد! که خدای نکرده چشمانتان خشک و منحنی نشوند.
در ضمن بهترين زاويه دید در مقابل مونيتور٬ ۱۰ الی ۱۵ درجه است.

narmesh.gif
اين ۱۲ حرکت٬ فقط ۴ دقيقه از وقت شما را خواهند گرفت. لطفا به خودتان رحم کنيد!
تذكر: حركات را به نرمي و با فشار مناسب انجام دهيد تا دچار كشيدگي يا پارگي! عضلات نشويد.

با تشکر از Bob ٬ Jean و نیما و شاهین.

يا علی؛

/ 1 نظر / 2 بازدید
bash

آی گفتی!! :)